Favours · Woes

Bummer

2014-03-24 04.10.09

…indeed.

Now, that was unexpected. I thought caterers will/can provide this kind of miscellaneous service but I thought wrong.

Unless, I want to change my berkat choice, I need to source for egg boilers or people to help me boil my eggs. The thought of rebus-ing the eggs ourselves is very leceh la, and we dun have a big pot to boil 1500 eggs at one shot. And we dun have the skill. Yala, we can boil eggs but not this huge amount at one go ma. Haiyerr.

Mesti ada something yg tak kene seh. You ladies have any contacts? If have, do share. Thank you in advance.

Advertisements

24 thoughts on “Bummer

  1. i don’t have any contacts but from what i heard before is that usually for rebus telur, its done by your closest relatives or neighbours. its really like gotong royong kind, if you have any aunts or uncles or neighbours that you think you can depend on the your wedding week, you can ask them? πŸ˜€

    1. but for 1500 pax approx is too huge of an amount and takot tak jadi nanti waste pulak kan. but see how la, if we can find an alternative, if really have no one to help to rebuskan our telurs 😦

  2. ah betol pakai telor asin sua. beli kat pasar in bulk. dat time my mum check kat pasar dekat ngan rumah aku is $0.39 for each telor asin. telor asin can last longer (1 month) as compared to telor rebus

      1. Yeah… Checked with my mum she said it’s 0.39 for already boiled salted egg. At the nyonya/apek selling in geylang serai market. Go in the morning coz she sometimes close in the afternoon.

  3. try jaybee kedai kahwin2 ..idk if they have eggs..i got my berkats there..now i have like 1000 towels in mooncake boxes stored haha..know any btb who wants towel berkat for cheap?

    1. Hello babe! Long time no see and hear. How are u? πŸ™‚

      Hahahah! Imagine bawak masuk SG basket of eggs πŸ˜›

      I got ask my fiance abt the towels dia tanak pulak. But anyhows, i will spread the word ard k? πŸ™‚

  4. Hi Babe! Thanks for dropping by my blog! Hee. I’m still new tho, anyway, i love your all your post. Interesting and I might need some tips and advice from you! πŸ˜€ Anyway, im BTB in 4th Quarter 2016. Congratulation to you btw! (:

    1. Hahahahello back! U cannot underestimate the power of Google ma πŸ˜›

      Glad that u find my posts helpful tho they are not helping me proper LOL! mcm main2 ade la. Mayb i do more serious planning offline la hee πŸ™‚

      And congrats to u too! To me, planning the engagement was more fun cos tak stress sgt pasal duit now arghhh! Happy planning and dun stress2, u shud have fun during the whole process! πŸ˜€

      1. Thanks babe! Yeah, true that. Less stressful when planning for engagement. Hahaha.

        Looking forward to more updates of your wedding preparations! Hehehe. All the best to you too. (:

  5. Kalau nak berkat lagi murah, aku suggest kau gi Batam beli Teh. Satu kotak (dalam abt 15-20 teabags) is around SGD0.20. Kalau tknk beli paper bag for the berkat, wrap in doily paper aje.
    That was my original plan for berkat actually

    1. Da buat deal with nyonya jual telur at geylang, one salted egg at 0.50, if total up still manageable! Now stakat cari kotak aje for these eggs. Thank u anyway Shira!

      Amcm, da ready? πŸ˜€

      1. da ready?!! aku nikah saturday. niari thursday aku masih ade keje, sampai kul 6:30pm sebab budak2 bola aku ade friendly match, aku kene stay. hahahaha. abis skrang ni vendors aku asik tngah call2 aku jer while im in class. mak bapak aku da lari gi JB dulu hahaha aku suspek mesti macam2 yg terjadi.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s